Forum F1 - F1zone.pl

Pełna wersja: Front Exiting Exhaust
Aktualnie przeglądasz uproszczoną wersję forum. Kliknij tutaj, by zobaczyć wersję z pełnym formatowaniem.
Stron: 1 2
Natknąłem się na necie na pewne symulacje CFD dotyczące FEE.

Samochód to bazowy model s pspecyfikacji bolidu z 2009 roku. Oczywiście trzeba wziąć pod uwagę, że diabeł tkwi w szczegółach i symulacja na R31 prawdopodobnie różni się bardzo.

Jednak poniższe zdjęcia przedstawiają ogólną ideę jaka może przyświecać inżynierom LRGP:

[Obrazek: renaultex4.png]

[Obrazek: renaultexhaust.jpg]

Wydech ewidentnie dmucha na opony. Trzeba jednak pamiętać, że jest on podzielony na dwie części. Symulowana temperatura opon wzrasta o 20 stopni przy założeniu, że temperatura spalin to 800 stopni.

Widok od spodu. Symulowana prędkość samochodu to 70m/s.

[Obrazek: renaultex3.png]

Widok od tyłu:

[Obrazek: renaultex2.png]

Tezę podgrzewania opon mogą potwierdzać poniższe zdjęcia, na których widoczne są sensory temperatury:

[Obrazek: 169717.jpg]
[Obrazek: 169727.jpg]
podgrzewane opony mówisz?
Masz jakieś wnioski co do tego rozwiązania?
Jeżeli nie są w stanie odchylić strugi gorących spalin, które padają na tylną oponę, to muszą mieć coś, co nie jest ukazane w tym modelu przepływu spalin. Inaczej będą kłopoty z utrzymaniem temperatury na odpowiednim poziomie. Tak na moje oko powinien to być jakiś dozwolony przepisami element, który pozwoli skierować odpowiednią strugę powietrza na opony, która jednocześnie nie zaburzy przepływu w obrębie podłogi i dyfuzora. Pozdr.
Zastanawiam sie czy kierujac ten strumien na opony, mieli by wiekszy zysk, niz kierujac go pod podloge, co mysle dalo by wiekszy docisk? Czy moze ten sposob LRGP, i dodaje docisku, ale i ogrzewa opony...
ale jeszcze w Walencji Robert narzekał głównie na duże zużycie opon z tyłu o ile dobrze pamiętam więc może ten wydech przegrzewa te opony troche
(18-02-2011 20:53)leni93 napisał(a): [ -> ]ale jeszcze w Walencji Robert narzekał głównie na duże zużycie opon z tyłu o ile dobrze pamiętam więc może ten wydech przegrzewa te opony troche
Z tego co pamiętam to chyba wszyscy kierowcy na to narzekali więc myśle, że to nie przez wydech

Easy

Ogólnie mieszanki dostarczane przez Pirelli są bardzo miękkie, ma to podobno polepszyć widowisko przez większą ilość zjazdów do pit-stopów. Trudno jest mi jednak w to uwierzyć.
(19-02-2011 18:26)Easy napisał(a): [ -> ]Ogólnie mieszanki dostarczane przez Pirelli są bardzo miękkie, ma to podobno polepszyć widowisko przez większą ilość zjazdów do pit-stopów. Trudno jest mi jednak w to uwierzyć.
A według Ciebie jaka jest prawda? Przecież sami mówili, że najłatwiejsze dla nich zadanie to byłoby zrobienie mieszanki, która wytrzymywałaby cały weekend
Cytat:A według Ciebie jaka jest prawda? Przecież sami mówili, że najłatwiejsze dla nich zadanie to byłoby zrobienie mieszanki, która wytrzymywałaby cały weekend

albo zrobić na cały rok ;p i problem z głowy Big Grin a mi wydaje się że z tą mieszanka to nie byla decyzja wylacznie Pirelli, a wielu osób, którzy mieli w tym jakiś cel. Jaki dowiemy się za jakiś czas.
(19-02-2011 19:27)cwany_lisek napisał(a): [ -> ]a mi wydaje się że z tą mieszanka to nie byla decyzja wylacznie Pirelli, a wielu osób, którzy mieli w tym jakiś cel. Jaki dowiemy się za jakiś czas.
Cel był prosty. Żeby nie było tylko 1 pitstopu. Podobno Bernie rozmawiał na ten temat z Pirelli

Easy

Moje zdanie znasz, uważam jak inne osoby interesujące się wyścigami samochodowymi, są one stworzone w celu poprawienie widowiskowości wyścigów.
Stron: 1 2
Przekierowanie