Odpowiedz 
 
Ocena wątku:
  • 3 Głosów - 3.67 Średnio
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Flexi-Wings
09-03-2011, 22:41
Post: #1
Flexi-Wings
Jak w temacie.

[Obrazek: z5ojk.jpg]

Widać zeszłoroczne zaostrzenie przepisów przez FIA na niewiele się zdało Undecided
Znajdź wszystkie posty użytkownika
Odpowiedz cytując ten post
12-03-2011, 22:46 (Ten post był ostatnio modyfikowany: 12-03-2011 23:33 przez szymon_.)
Post: #2
RE: Flexi-Wings
Nie wiem jak to działa w tym sezonie ale w ubiegłym roku zagadka ta została rozwiązana. Otóż tzw "tea tray" powodował dociągnięcie nosa bolidu w dół a co za tym idzie, przedniego skrzydła również.. http://i56.tinypic.com/n34uxf.jpg
Czytałem, że budowa "tea traya" w sezonie 2011 ma być wzmocniona ale czy tak się stało, naprawdę nie wiem.
Było to samo w sobie genialne rozwiązanie gdyż plastyczność przedniego płatu była zgodna z przepisami a siła która ciągnęła go w dół pochodziła z miejsca oddalonego od niego o jakiś metr...

Na tym zdjęciu widać to dobrze, sekret tkwił w budowie tego pionowego łącznika pomiędzy "tacą do herbaty" a bolidem.
http://www.mibz.com/wp-content/uploads/2...-Crash.jpg

Zdjęcie które zamieściłeś może wskazywać, że tym razem jest podobnie. Zwróć uwagę na ten mały "garb" tuż nad wahaczem przedniego koła. To prawdopodobnie (według mojej opinii) jest miejsce ugięcia się przedniej części nosa.
Znajdź wszystkie posty użytkownika
Odpowiedz cytując ten post
03-04-2011, 17:22
Post: #3
RE: Flexi-Wings
A moze Newayowi udalo sie stworzyc cos w stylu ground effect na bokach przedniego skrzydla? Skrzydlo "caluje" astalt w sekcji z napisem total, wiec moze lotki pod nim sa w stanie wytwozyc cos takiego?
Znajdź wszystkie posty użytkownika
Odpowiedz cytując ten post
04-04-2011, 17:49
Post: #4
RE: Flexi-Wings
Tutaj jest złe zdjęcie pokazane, bo bolid jest w zakręcie, przez co foka nie jest że tak powiem miarodajna. Jak znajde jakieś ciekawie obrazujące zdjęcie to zapodam, ale narazie nie mam czasu ;p
Znajdź wszystkie posty użytkownika
Odpowiedz cytując ten post
04-04-2011, 20:14
Post: #5
RE: Flexi-Wings
[attachment=23]

tu mamy fotke na prostej
Znajdź wszystkie posty użytkownika
Odpowiedz cytując ten post
04-04-2011, 20:20
Post: #6
RE: Flexi-Wings
Doskonałe zdjęcie do analizowania, wyraźnie widać na nim co jest grane. Skrzydło McL jest ogl wyżej niż skrzydło RBR, a to że końcówki skrzydła RB7 całują dosłownie asfalt to już inna bajka. Myśle że oni[RBR], aby ominąc kontrole, zbudowali skrzydło, w którym nie uginają się same boki, lecz ugina się cały nos, bądź ugina się mocowanie tego skrzydła[te 2 wsporniki]. No ciekawe co oni z tym robią, ewidentnie coś jest inaczej niż u konkurencji, lecz jest to legalne, a przynajmniej Whiting twierdzi że jest.
Znajdź wszystkie posty użytkownika
Odpowiedz cytując ten post
04-04-2011, 20:35
Post: #7
RE: Flexi-Wings
Chyba cały szkopół tkwi w budowie dwoch pierwszych platow skrzydła

[attachment=24]

tu są to cienkie płaty a np w Ferrari jest jeden dość gruby

[attachment=25]
Znajdź wszystkie posty użytkownika
Odpowiedz cytując ten post
04-04-2011, 20:42
Post: #8
RE: Flexi-Wings
Ale gsyby były za cienkie to by nie przeszły kontroli FIA, która polega na dociążeniu końcówek skrzydeł odpowiednią wgą, więc jak dla mnie odpada.
Znajdź wszystkie posty użytkownika
Odpowiedz cytując ten post
04-04-2011, 20:47 (Ten post był ostatnio modyfikowany: 04-04-2011 20:54 przez JuzekBanan.)
Post: #9
RE: Flexi-Wings
więc sekret musi tkwić pod spodem skrzydła - cieńsze płaty skrzydła plus jakoś zwiekszany docisk po bokach
może faktycznie coś kombinuje z ground effectem? Jeżeli tak to byłoby to genialne bo skrzydło musiałoby być odpowiednio mocne żeby wytrzymać taki docisk, a jednoczesnie spokojnie przechodzi kontrole FIA
Znajdź wszystkie posty użytkownika
Odpowiedz cytując ten post
04-04-2011, 20:54
Post: #10
RE: Flexi-Wings
Ja widziałem ciekawe porównanie bolidu RBR kiedy jedzie wolno skrzydło trzyma poziom, kiedy przyspieszy to już jest pochylone, lecz to było z profilu co świadczy o tym że całe skrzydło się pochyla. Można tutaj przytoczyć wypadek Vettela na treningu w GP Wielkiej Brytanii, może to właśnie wtedy zaczęłi używac takiego skrzydła i to właśnie przez ten system to skrzydło urawło się tak, a nie inaczej. To można powiedzieć taka geneza powstania hehe. Ogólnie rzecz biorąc, to dzieki temu systemowi, bo można tak to nazwać, RBR zyskuje i to dosyć dużo i myśle, że to właśnie przez to inne zespoły sa tak w tyle.
Znajdź wszystkie posty użytkownika
Odpowiedz cytując ten post
Odpowiedz 


Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości