Odpowiedz 
 
Ocena wątku:
  • 1 Głosów - 1 Średnio
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Silniki od 2013r
19-02-2011, 15:09
Post: #1
Silniki od 2013r
Według mnie nowe silniki 1,6 to kompletny absurd.Od 2013 roku F1 nie będzie już taka sama...
Odpowiedz cytując ten post
19-02-2011, 16:55
Post: #2
RE: Silniki od 2013r
A od 2014 będzie można mieć tylko 4 silniki.Exclamation To dopiero będzie.

_________Moja galeria zdjęć (deviantart)_________
[Obrazek: 33518.jpg]
Robert wracaj szybko Exclamation
Odwiedź stronę użytkownika Znajdź wszystkie posty użytkownika
Odpowiedz cytując ten post
19-02-2011, 17:08
Post: #3
RE: Silniki od 2013r
a w 2015 będą TDi, hehe, Nie no żartuje, ale szkoda mi będzie bardzo tego dźwięku co jest teraz, chociaż 1,6 Turbo też brzmią nieźle, ale to już nietypowy dźwięk dla bolidu... ;/

***FORZA KUBICA***
[Obrazek: asssac.jpg]
Znajdź wszystkie posty użytkownika
Odpowiedz cytując ten post
19-02-2011, 17:23
Post: #4
RE: Silniki od 2013r
(19-02-2011 15:09)Kamil-F1 napisał(a):  Według mnie nowe silniki 1,6 to kompletny absurd.Od 2013 roku F1 nie będzie już taka sama...
Czyli Senna w MP4/4 to też był kompletny absurd?
Znajdź wszystkie posty użytkownika
Odpowiedz cytując ten post
19-02-2011, 18:22
Post: #5
RE: Silniki od 2013r
absurdem byłoby wsadzanie do bolidu silników od kosierek! a co do silników, które są używane w F1 to na przełomie lat bardzo się zmieniały, a przy czym sport ten nic nie tracił! Więc wprowadzanie nowych silników to kolejna zmiana (a wiele ich jest z każdym sezonem) i uważam że oprócz kilku rzeczy (np. dzwięku, może spalania itd.) jakiś drastycznych zmian "uroku" F1 nie zmieni..., ale to moje subiektywna ocena mogę się mylić
Znajdź wszystkie posty użytkownika
Odpowiedz cytując ten post
19-02-2011, 18:28
Post: #6
RE: Silniki od 2013r
(19-02-2011 18:22)cwany_lisek napisał(a):  absurdem byłoby wsadzanie do bolidu silników od kosierek! a co do silników, które są używane w F1 to na przełomie lat bardzo się zmieniały, a przy czym sport ten nic nie tracił! Więc wprowadzanie nowych silników to kolejna zmiana (a wiele ich jest z każdym sezonem) i uważam że oprócz kilku rzeczy (np. dzwięku, może spalania itd.) jakiś drastycznych zmian "uroku" F1 nie zmieni..., ale to moje subiektywna ocena mogę się mylić
Zgadzam się z koleżanką. Przecież jak F1 przechodziła z silników 3.0 V10 na obecne 2.4 V8 to też sporo osób mówiło, że Formuła 1 nigdy już nie będzie taka sama, że już nie będzie co oglądac, a teraz nagle okazuje się że V8 są super i F1 z silnikami 1.6 nigdy nie będzie taka sama... Owszem gdybym miał osobiście decydowac też pewnie wolałbym V10, ale założe się że w 2014, max 2015 już mało kto będzie narzekał jak teraz
Znajdź wszystkie posty użytkownika
Odpowiedz cytując ten post
19-02-2011, 18:40
Post: #7
RE: Silniki od 2013r
Zawsze było narzekanie, trzeba się przyzwyczaić, że wszystkie serie zmniejszają pojemność silnika. W WTCC wprowadzono silniki 1,6 turbo i moc pozostała na tym samym poziomie, nawet czasami jest większa. BMW 320 TC ma obecnie 315 konie mechanicznych, zresztą kiedyś w F1 również mieliśmy małe turbodoładowanie silniki. Królowa pozostanie królową, nie mamy się czego obawiać.
Odpowiedz cytując ten post
19-02-2011, 18:45
Post: #8
RE: Silniki od 2013r
Gdyby silniki 1,5 z lat '80 były takie dobre nie zrezygnowano by z nich-duża moc wyciśnięta z tak małego motoru sprawiała, że były one właściwie jednorazowe, moment orbotowy był w innym miejscu itp.... W końcy bolidy staną się elektrycznymi gokartami, z F1 zostanie tylko nazwa, bo FIA prowadzi tę serię w złym kierunku;wszystko dyktują ekolodzy, a dla nich jedyny słuszny pojazd to rower...
Odpowiedz cytując ten post
19-02-2011, 19:09 (Ten post był ostatnio modyfikowany: 19-02-2011 20:43 przez cwany_lisek.)
Post: #9
RE: Silniki od 2013r
pamietajmy też że zmiany są te bardzo zwiazane z rozwojem technologcznym. Teraz bolidy są lżejsze, mają różne elementy dociskające je do ziemi, dyfuzory, ruchome skrzydła i mnóstwi innych rzeczy, co pozwala na rezygnowanie z większej mocy, tak mi się przynajmniej wydaje! A czy można nazwać bolid "elektronicznym gokartem"? Mhh maszyna która osiąga ponad 300 km/h, a do setki rozpedza się w około 2,5s, gdzie na niektórych zakrętach przeciążenia wynoszą po 5G to jednak pomimo faktu że w bolidach elektronika zwiększa swoją role z roku na rok, nie umniejsza to powagi tej maszyny!
Znajdź wszystkie posty użytkownika
Odpowiedz cytując ten post
19-02-2011, 19:36
Post: #10
RE: Silniki od 2013r
I właśnie większość myśli, że elektryczne silniki to zło, to jest właśnie przyszłość tego świata. Warto poczytać i pooglądać materiały związane z elektrycznymi sportowymi samochodami np. Tesla (http://pl.wikipedia.org/wiki/Tesla_Roadster). I pamiętajmy, że Formuła 1 była serią w której zawsze testowano rozwiązania, które prędzej czy później trafiały do zwykłych samochodów. Możemy się spodziewać, że silnik 1,6 turbo będzie czymś podobnym do rozwiązań Fiata (T-Jet) czy VW (TSI).
Odpowiedz cytując ten post
Odpowiedz 


Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości